Modrá krabička do celého světa

Modrá krabička do celého světa

Značka NIVEA je na našem trhu už neuvěřitelné jedno celé století. A stále se nemá k odchodu do důchodu. Není divu. Léty ověřená kvalita neklesá. Mnoho výrobků, které doslova dobyly svět, přišlo na svět docela náhodou. U pleťového krému NIVEA to v žádném případě neplatí. Tady se sešli tři muži a rozhodli se pro jeho zrození.
– Prvním mužem byl hamburský lékárník doktor Oscar Troplowitz, který zakoupil laboratoř pro dermatologické léčebné produkty. Laboratoř původně patřila muži, kterým byl Paul C. Beiersdorf.
– Ten už dříve spolupracoval s druhým otcem NIVEI, s uznávaným dermatologem, který se jmenoval Paul Gerson Unna. Oscar Troplowitz ho přizval ke spolupráci.
– Nakonec kontaktovali chemika doktora Isaaca Lifschütze. Isaac vyvinul speciální emulgační přísadu, která umožnovala spojit vodu a olej. To měl být základ budoucího krému.
hezká holka v klobouku

Čistá a spolehlivá

Původním záměrem Isaaca však nebyla výroba pleťového krému, ale vynález lékařského přípravku. Oscar se však rozhodl přeci jen pro krém a slavná NIVEA byla na světě.
o Název vznikl z latinského slova „nivis“, což v překladu znamená „sníh“.
Když přišla Nivea na trh, byla to BOMBA. Do té doby se používaly pouze oleje a pudry. Konečně krém, který se dobře roztíral, chránil pleť přes sluncem, před mrazem a měl jeden bonus navíc – krásně voněl.
plechovka Nivey

O tři roky později se NIVEA prodávala ve třiačtyřiceti zemích světa. Dnes už si asi neumíme představit, že by se NIVEA mohla vyskytovat v jiné krabičce nežli v modré. Za počátku své existence byla krabička žlutá. A to celých čtrnáct let. Jenže přišla „revoluční“ dvacátá léta, kdy ženy odhazovaly korzety a staropanenská žlutá k tomu nějak nešla. NIVEA se tedy natrvalo přestěhovala do modré. Podle psychologie barev má bílá symbolizovat nevinnost a čistotu. Modrá je symbolem průzračnosti a spolehlivosti. Myslím, že ty barvy byly vybrány celkem dobře.

Comments are closed.